От 1 януари 2014 г. две от най-често подаваните от осигурители и работодатели месечни декларации - образец № 1 „Данни за осигуреното лице” и образец № 6 „Данни за дължими вноски и данък по чл. 42 от ЗДДФЛ”, трябва да постъпват в НАП едновременно. Това се отнася за данните, които ще подават задължените за месеците след декември 2013 г. Тоест това важи за декларациите образец 1 и 6, които ще се подават например за месец януари 2014 г., които трябва да постъпят в Агенцията до 25 февруари 2014 г.
НАП ще приема двете декларации само ако декларираните месечни задължения с декларация образец № 6 са равни на изчислените задължителни осигурителни вноски, от подадените декларации образец № 1.
С посочените съпоставки на декларираните данни, освен улесняване на клиентите на приходната администрация, се минимизира и възможността за подаване на данни за осигурени лица, когато осигурителят не е декларирал в пълен размер задълженията си за осигурителни вноски. По този начин ще намалеят и опитите за манипулиране на данните, подавани с декларация образец № 1, водещи до злоупотреби с фондовете на Държавното обществено осигуряване и със средствата на НЗОК.
Промените в Наредба № Н-8 от 29 декември 2005 г. бяха предварително съгласувани и с разработчиците на програмни продукти за работни заплати и управление на персонала, така че работодателите и осигурителите да не бъдат затруднени в края на годината от преработването на софтуера.
Стара Загора - Всичко за Стара Загора на едно място
Абонирайте се безплатно и за нашите RSS новини!